lördag 8 november 2014

Fick tillbaka en gammal förstärkare som jag gav bort på 80-talet, Technics SU-V4X ....

... hur väl kan en sån gammal sak ha stått sig mot tidens tand? Svårt att veta, men enligt den här tråden på Audiokarma så är Technics-förstärkare från TIDIGT 80-tal(med Computer Drive, Synchro Bias och New Class A som de viktiga attributen alla tillsammans) guld värda i ljudkvalitetshänseende:

http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=438913

Som tur är fungerar den, pottarna var knastriga så jag fick gnugga dom en hel del vilket hjälpte, jag har inte provat med några högtalare ännu men den driver mina Philips SHP8900 som en hörlursförstärkare riktigt bra. Ljudet har en enorm punch, basen är bergfast, och stereobilden är exakt och pinpointad med mycket bra djup och bredd. Det låter bra helt enkelt. Intressant. Frågan är bara vad jag skall göra med den?

Bilder:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar